donderdag 28 november 2013

Met moeite iets afkrijgen....

Al geruime tijd heb ik niet echt iets gemaakt.....oorzaak: hoge bloeddruk......morgen ga ik voor een echo van de nieren......ben benieuwd of er iets uitkomt, want een ander aanwijsbare reden schijnt er niet te zijn....!  Mijn moeder was nierpatiĆ«nt en moest de laatste jaren van haar leven dialyseren..... Ik hoop toch zo dat mij dat bespaard blijft.....
Maar ook mijn lusteloosheid en gebrek aan creativiteit kan daarmee te maken hebben. Maar goed: vanmiddag heb ik deze uiltjes afgemaakt. ze zijn 7 cm groot en zijn bedoeld om in een kerstboom te hangen. Als mijn schoondochters ze leuk vinden, mogen ze ieder eentje meenemen.
Zo niet, dan heb ik er wel een ander adresje voor......
Deze kaart gaat morgen op de post naar Annet van de Fibre Fevergroep. Ik kan hem met een gerust hart laten zien, want in het echt is ie veel mooier. Dus Annet....let op je brievenbus zaterdag..... en alvast een hele mooie verjaardag toegewenst vanaf hier !! De ondergrond is gemaakt van glasvezelbehang, waarop ik netjes en kantjes lijmde. Vervolgens met een laag gekreukte servettenpapier overtrokken en na het drogen met een bronskleurige acrylverf geverfd. Het paarse netje is er op gequilt/genaaid, zo ook het restje punchmateriaal. De strass-steentjes maken het geheel af.



11 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Goed, dat je toch deze leukerds hebt afgemaakt! Mooie kaart ook. Ik hoop voor je dat er niets ernstigs uitkomt.
Bij 9 van de 10 mensen met hoge bloeddruk, is er geen aanwijsbare oorzaak, behalve dat het in de familie voorkomt. En vermoeidheid en lusteloosheid hoort daar ook bij. Hopelijk krijg je goede medicijnen! Vroeger waren die nog niet zo goed als nu.
Sterkte!

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wst vervelend Janny dat lichamelijke probs je zo in de weg zitten. Toch hoop ik dat er een oorzaak gevonden wordt en dat die op e.e.a. manier aangepakt kan worden zodat je je weer beter kunt gaan voelen.
Wat zijn je uiltjes gaaf....die gaan vast met de schoondochters mee, lijkt mij :-)
Ook je kaart is weer zo speciaal!
Toi toi, Alie

christina zei

Met jouw moeder in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Voor hoge bloeddruk wordt vaak niet de oorzaak gevonden.

margaret zei

Janny I do hope your health check gives you good news and all will be well. Have missed your blogging but see you have made some lovely owls and Annet will be delighted with her card.

janneke zei

Wat vervelend allemaal. Geen energie hebben voor creatieve dingen is zooo frustrerend!
Hoop op betere tijden voor je!

Jenny zei

Leuke uiltjes zus,en de kaart is ook heel mooi. Sterkte vandaag!

Chris zei

Dat is even spannend voor je, maar goed dat het nagekeken wordt. Ik hoop dat het meevalt en dat er ook iets aan gedaan kan worden. Sterkte hoor!

Liesbeth Wessels zei

Ach Jannie wat vervelend. BIj hoge bloeddruk is soms moeilijk de oorzaak te vinden, laten we hopen dat het niet je nieren zijn. En vervelend dat er zo weinig uit je handen komt. Vooral die dingen doen, die je leuk vindt. sterkte groeten van liesbeth

els zei

Inderdaad een spannende dag vandaag. Laat ons hopen dat er niets ernstigs aan de hand is met je nieren en dat ze een oorzaak vinden voor je hoge bloeddruk. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Je uiltjes en kaart zijn trouwens erg mooi.

Marjan zei

Wat naar voor je dat je zo in de lappenmand zit! Ik hoop dat ze snel de oorzaak ontdekken en dat het erg meevalt!
Sterkte er mee
Groetjes weer
Marjan

Anita zei

Heel veel beterschap en ik hoop dat je je snel beter voelt. Jammer dat je inspiratie, volgens jou, op is. Want dat lijd zo lekker af. ik vind dat je evengoed mooie dingetjes hebt gemaakt.