woensdag 5 september 2012

Een nare virus.......

....deed weer eens zijn werk....Nee, niet bij mij persoonlijk, maar onze pc werd weer eens belaagd...Vrijdagmorgen kwam er een melding van AVG dat ze een virus hadden ondervangen en of wij die maar even in quarantaine wilden zetten.....zo gedaan en vervolgens opnieuw opstarten en toen nog eens een keer en hups.....het complete Windows lag eruit.....Wij konden er geen kant meer mee op. Onze zoon had vervolgens weer eens werk van ons.....pfff. Gisteravond was de pc weer aangesloten.....! Maar wat heb je dan veel om in te halen..en te lezen....! Hiernaast zie je een foto van het gemaakte gezicht van Mary van de Norfolk Islands. Ik vind het zo leuk gedaan, de rimpels in haar gezicht heeft ze opgevangen door haar levensloop er in te schrijven...niet dat ik dat lezen kan, maar het geeft een heel leuk effect en dat op 15 x 15 cm.
Dit is de rode opdracht, waarover ik het laatst had, een kaart van 20 x 15 cm. Rood met goud voor Marjan, die 15 september haar eigen quiltatelier opent in Oosterhesselen, onder de naam "Quiltproof". Met ons groepje van vier, waaronder Marjan, komen we wekelijks een avond bij elkaar om te werken aan diverse eigen projectjes. De overige drie hebben haar gisteravond de, voor haar gemaakte werkjes, aangeboden, zodat ze er een mooi plekje voor vrij kan maken, voor de opening. Ja ja....wij willen ook graag aandacht, dat begrijp je nu inmiddels wel....! haha.
De vorige foto laat moeilijk zien, hoe het gemaakt is....deze laatste foto heb ik niet bewerkt voor de juiste kleur en zie je meer.....

10 opmerkingen:

tiny zei

Wat vervelend zo'n virus, gelukkig dat je de hulp in kunt roepen van je zoon, en die fixt het dan weer. Je blok voor Marjan is schitterend, en wat leuk dat ze een atelier begint, geeft ze dan ook workshop? Ook je gezicht is prachtig ik vind het een kunst om op zo'n klein stukje stof dat uit te beelden. Groetjes Tiny

Chris zei

Bah, wat kost dat veel tijd hè. Maar wel ontzettend fijn dat jullie zoon dat voor elkaar krijgt.
Wat een mooie kaarten, alletwee. Knap hoor om zo'n gezicht te maken!

joke zei

Als ik over dit soort computerproblemen lees ben ik altijd zo blij met mijn Mac. Die kent (nog) geen virussen. Ik moet er niet aan denken dat dit soort dingen gebeurt. Ik heb ook geen zoon of zo die er verstand van heeft en het even op komt lossen.

Hannie de Beer zei

Wel een heel bijzondere kaart, prachtige bewerking en kleur!
Maar het is balen als je computer niet doet wat hij moet. Een heel werk om het in orde te krijgen.
Gelukkig hebben we een goede virus scanner.Ik hoorde dat je niet op zo'n bericht moet reageren. Daar zit juist het virus in!
Erg leuk om een quiltzaak-atelier bij je in de buurt te krijgen!

Lida zei

Heel bijzondere werkjes zijn het, zowel het mooie gezicht en zo origineel met die tekst erin en jouw rode is ook erg leuk geworden, het goud schijnt er prachtig door!
Groetjes
Lida

P.S. Wat zouden we moeten zonder onze wizz-kids!

Kiekplaotiesenzo zei

Mooi de nieuwe kaarten!! en een nieuw Quiltatlier in de buurt? Ben ik blij mee. groetjes van Diny

Suus zei

Wat een mooi portret kanp hoor op zo`n klein formaat. Van de kaarten word je helemaal vrolijk. Zo leuk met de glimmers erin.

Liesbeth Wessels zei

Dat portret met dat verhaal als rimpels is geweldig gevonden. De andere kaarten zijn ook prachtig, fijn dat je het allemaal weer kon plaatsen want zonder computer kunnen we toch weinig. groeten van liesbeth

Unknown zei

Een virus op je computer is zo vervelend en dan voel je je toch een beetje onthand.
Wat fijn dat je zoon jullie daar mee kan helpen.
Wat een prachtige kaarten heb je weer gemaakt.
De kaart met rimpels vind ik erg origineel.
Groet Thea

ann vanherle zei

Leuke kaart.Ben zelf ook geplaagd geweest door een computervirus en weet hoe onmachtig je dan voelt.