woensdag 11 juli 2012

Van alles wat....

't Is niks dan nattigheid vanuit mijn hobbykamer......
Annabel is er ook maar bij gaan liggen.....
Zelfs de foto's worden grijs......Iedereen klaagt over deze zomer, een mooie dag ben je snel weer vergeten
Maar zo kan het ook, dit is een foto, gemaakt op een zonnige dag, vanuit het keukenraam, over de veranda.....
Ook daar bloeit van alles, zoals deze enkelbloemige Oleander. Vroeger had ik altijd dubbelbloemige, maar die hadden altijd moeite met bloeien. Deze heb ik vorig jaar gekocht en op een koele plek in huis, overgehouden. Doordat hij al vroeg (overkapt) buiten kan staan, had hij ook al vroeg knoppen aangemaakt. Eens las ik ergens dat Oleanders de volgende verzorging zeer op prijs stellen: "kop in de zon en met de voeten in het water". Daar heb ik geen problemen mee.....
Deze mooie schaal met bloemen kregen we begin mei met onze trouwdag van mijn quiltvriendinnen. De schaal wordt steeds mooier.
Deze Solanum staat er ook. Ieder jaar heb ik er wel een paar, dit keer maar eentje.
Ook heb ik me dit jaar weer toegelegd op wat Fuchsia's. Deze is ook al van een paar jaar eerder en met de warme winter van dit jaar heeft hij heel lang buiten gehangen. Ik heb hem niet eens verpot....gewoon weer voeding toegediend en kijk eens hoe hij bloeit....
Ik had zelfs buiten bloemen voor mijn kamerraam staan.Papavers hadden zich rijkelijk uitgezaaid en dat wil ik dan niet weghalen. Inmiddels zijn ze uitgebloeid, maar ik moet ze nog weg halen, voordat er volgend jaar geen doorkomen meer aan is.
...en dan is het nu tijd voor een kopje thee.....Nee, niet uit dit theepotje, want dat is van karton en gemaakt door mijn zus Jennie. Het herbergt wel een aantal theezakjes, maar daar blijft het dan ook bij.

8 opmerkingen:

Ellen zei

Jannie ,je maakt er in ieder geval een vrolijk blog van.
Gr Ellen

Jeany zei

Het ziet er wel erg gezellig uit daar bij jullie, regen og geen regen ;)) en leuk die papavers voor het raam.

Hannie de Beer zei

Het ziet er toch heel kleurig uit op je blog ondanks de regen! Het zal echt wel beter worden denk ik?

Kiekplaotiesenzo zei

je hebt een prachtige BLOG geplaatst, daar maak je mij blij mee, ik geniet van de prachtige bloemen en sfeerhoekjes. Ik moet het maar weer eens "live" aanschouwen, eens kijken hoe het met de kippen gaat! groetjes.

(wanneer een voortuinblog?)

Suus zei

Wat een mooie sfeer plaatjes, jij weet hoe je bij de blog volgers de zon in huis krijgt.

Chris zei

maar juist met dat trieste weer zijn de kleuren in de tuin zo fijn.

Anoniem zei

Jouw Annabel kan er nu wel bij zijn gaan liggen maar het zijn wel beauties van bloemen. Hier houdt het weer ook niet over, maar na iedere bui schijnt toch weer de zon.

christina zei

Wat woon je leuk. En een veranda is voor mij het summum van huiselijkheid.

Dankjewel voor de tip over de oleander. Sinds enige weken hebben wij zo'n plant. Hij krijgt genoeg zon, maar dus te weinig water.