maandag 24 januari 2011

Hart

In ons dorp zijn er heel veel vrouwen die quilten. Zo is er de eerste dinsdagavond van de maand, ook een inloopbee in de Bibliotheek. Daarvan zijn Marjan en Gea twee enthousiaste leden geworden. Een tijdje terug kreeg één van de Bee-leden de akelige ziekte (kanker) en ieder van de groep maakte voor haar een hart, waar iemand weer een boekje voor haar, van heeft gemaakt. Zelf ga ik bijna nooit naar de Biebbee, want we hebben ook eens per week een soort van buurvrouwenbee. Eén van de kinderen van Marjan noemde ons clubje ooit :"de Naaidozenclub....!" Marjan, Alma en ik zijn meestal met z'n 3-en, maar zo af en toe komt Gea ook de avond gezellig maken. Nu vroeg Gea laatst of wij een hart voor haar wilden maken, omdat ze het een beetje vreemd vond, dat ze eerst ziek moest worden, om vervolgens harten van iedereen te mogen ontvangen. Wij vonden dat ze groot gelijk heeft en dit is mijn hart voor haar geworden. Ik hoop dat ze hem goed kan verwerken in de quilt, die ze van de te krijgen harten zal maken. Gea is erg creatief, dat zal dan ook vast wel lukken.

1 opmerking:

Unknown zei

Wat een leuk initiatief die harten! En het lijkt mij een erg gezellig dorp zo, met al die Quiltende-'naaidozen'! Hihi.

Groetjes, Marcha